5.10.2008

Hatti müdafaa yok sathi müdafaa var

Bu Sözü herhalde bilmeyen yok.
Taa ilkokul siralarinda ögretmislerdi bu sözleri.Atatürk sakarya savasi sirasinda söylemis.

O zamanlar pek anlamamistim.
PKK nin ayni karakola bir yilda ikinci saldirisi olunca anladim ne demek istendigini.

Bilindigi gibi hat arabca bir kelime sınır,satıh(sath) ise yüzey demektir.
Atatürk bu sözleri türk ordusunun yunan ordusuna karsi dayanamayip geri çekilmesi sebebiyle askere moral için söylemistir.Demek istedigi, sinir geçilebilir ,önemi yok, önemli olan ülke topraklarini korumaktir.

Fakat her konuda oldugu gibi bizim kemalist laikçi komutanlarimiz bu sözleri çarpitmistir.
Bir muharebe dolayisiyle söylenen bu sözü evrensellestirip savas bittikten,cumhuriyet kurulup herkes öz görevine döndükten sonrada uygulamaya devam etmislerdir.Bu "sathi müdafaa" hiç gündemden düsmemistir.

TSK varini yogunu sathi müdafaa için kullanmis ve kullanmaktadir.
Peki 90 yildir savas halinde olmayan bir ülkede sathi müdafaa kime karsi yapilir?
Herhalde anladiniz.
Benim bildigim her uygar ve hür ülke silahli kuvvetleri gücünün büyük bir bölümününü sinirlari korumak için kullanir.Mademki ülke savas halinde degildir,sathi kime karsi koruyacaksin.O sathin içinde senin vatandasindan baskasi yokki.
Demekki TSK yillardir düsmana karsi hatti müdafaa dan çok içerideki vatandasa karsi sathi müdafaa için ugrasiyor.
Bu satihin en büyük tehlikeside tabiiki irticadir.TSK irticaya karsi sarfettigi enerjiyi sinirlari korumak için kullanmiyor.Baksenize isteyen istedigi gibi giriyor,vuruyor ve kaçiyor.
Ama hiçbir zaman isgal olmasi mümkün olmayan baskent Ankara,baskentten daha çok büyük bir garnizona benziyor.Ankara da nereye baksaniz asker dolu.

Baskent Ankara daki o kadar asker neyi bekliyor,kimi kimden korumak için çalisiyor bilen yok.Ankara daki askere ülkeyi koruma görevi gelinceye kadar bütün Türkiye nin isgal edilmesi lazim degilmi?
Demekki TSK için ülkeyi iç tehlikeden korumak sinirlari korumaktan daha önemli oluyor.

Sathi korumanin ne kadar önemli oldugunu,Filistine destek gösterileri yaptiklari için Sincan sokaklarinda tank yürüterek göstermedilermi.Yillardir irtica tehlikesi ile savasan TSK kurmaylarina sormak lazim simdiye kadar irtica dediginiz öcü kaç vatandasin canina kiydi veyahut kaç vatandasi incitti.Hangi vatandasin tavuguna kis dedi?

TSK için vatandasin ölmesi önemli degil,önemli olan irticaci olmamasi.PKK li olsun,vurguncu,soyguncu namussuz olsun önemli degil.Bu kisiler cumhuriyet için tehlike arz etmiyor.Tehlike irticadir vesselam.

Akşam yazarı Halit Kakınç oglumu askere göndermeyecegim demis.Cesaretinden dolayi tebrik ediyor ve ekliyorum:Bende göndermeyecegim.

Benim iki oglum vatan için feda olsun.Hem iki oglum hemde ben vatan için,namus için ölmeye haziriz,her türk vatandasi gibi.

Ama bir sartla:Ben,Sincan sokaklarinda dindar vatandasa gözdagi vermek için tank yürüten bir silahli kuvvetlerine evlat vermem.

Bilakis ben evlatlarimi o masum vatandasa gözdagi vermek degil,onu korumak için yetistiriyorum.Sathi Mudafaa daki anlamda zaten budur.
Bir türk askeri neden savasir?
Namusunu ve vatanini korumak için.Degilmi?
Analar evlatlarini,cübbeli,salvarli vatandas avina çiksin diye degil bilakis o vatandaslari korumak için yetistiriyor.
Bu gerçek hiçbir zaman degismeyecektir.

Aklima gelmisken.
Televizyonlarda görüyoruz,Komutanlar basörtüluü sehit analarini kucakliyor,teselli ediyor elini öpüyor.Ne güzel degilmi?
Acaba samimidirler? Zannetmiyorum.Çünkü ayni sehit anasi gitsin bakayim bir askeri sosyal hizmetler tesisine,içeri girebilecekmi?

Bir deneyin.


2 Yorum:

saat: 14 Temmuz 2009 00:28 , Anonymous Adsız dedi ki...

bu yazıyı yazanın kafa yapısı belli.bıra

 
saat: 9 Kasım 2010 07:14 , Anonymous Adsız dedi ki...

ben ne demektir diyorum baska bisey veriyorlar

 

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa