12.10.2008

Öğretmenimiz yok' de, sana 50 YTL

" 'Öğretmenimiz yok' de, sana 50 YTL"


Vakit, okulda görevli öğretmenlerin isim ve fotoğraflarına ulaşarak, usta tahrikçi Uğur Dündar'ın maskesini düşürdü.




Doğan Medya Grubu, "Aktütün'de öğretmen olmadığı için eğitim verilmediği" iddialarını sürdürürken, gazete ve TV ekranlarında kullanılan 11 yaşındaki öğrenciye, "Öğretmenimiz yok" demesi için 50 YTL verildiği ortaya çıktı.

Doğan Medya Grubu, usta tahrikçisi Uğur Dündar'ın gündeme getirdiği ancak Milli Eğitim Bakanı'ndan Vali ve Kaymakamına kadar tüm yetkililerin yalanladığı “Aktütün'de öğretmen olmadığı için eğitim verilmediği” iddiasını dün de sürdürürken, 11 yaşındaki öğrencinin bu yönde açıklamalarda bulunmaya parayla razı edildiği ortaya çıktı. Dündar ve ekibi, “Öğretmensiz okulunu anlattı” diye ekranlara taşıdığı ilköğretim 5. sınıf öğrencisi Çiçek Aysal'a “öğretmenimiz yok” demesi için 50 YTL vermiş.

YAKINLARI DOĞRULADI

Terörist baskın sonucu 17 şehit verdiğimiz Hakkari Şemdinli'deki karakolun yakınındaki Aktütün Köyü'nden olan Çiçek Aysal'ın yakınları “para olayı”nı doğruladı. Çiçek Aysal'ın amcası İmran Aysal, “Köyümüzün okulunda öğretmen sıkıntısı yok. Okul Jandarma tarafından 2005'te yapıldı. Bu tarihten bu yana hizmet veriyor. Okulumuzun öğretmeni olmadığı yönündeki iddialar doğru değil. İki öğretmen görev yapıyor. Yeğenime ‘Öğretmenimiz yok' açıklamasından sonra 50 milyon vermişler. Bu yönde açıklamalarda bulunan diğer öğrenciye de yine 50 milyon vermişler. Bunu bana yeğenim söyledi. Ancak niçin verdiklerini söylememişler. Para verenleri de tanımıyoruz. Muhtemelen televizyoncular verdi bu paraları, bu yönde açıklamalarda bulunmaları için” dedi.

BABAYA 10 MİLYARLIK TEKLİF!

Uğur Dündar ve ekibinin, yalan haberlerini sürdürmek için Çiçek Aysal'ın babası Sami Rahim Aysal'a da para teklif ettiği ortaya çıktı. Baba Aysal'a “Kızının canlı yayına çıkarak bu şekilde konuşmasını sağlarsan sana 10 milyar lira veririz” demişler. Aktütün Köyü Muhtarı Cever Çalışkan, “Öğrencinin Star televizyonundaki ‘öğretmenimiz yok' açıklamasını görünce şaşırdım. Nasıl böyle der? Okulumuzda eğitim sürüyor, öğretmenimiz var, öğretmenlerden biri hem de bu öğrencimizin akrabasıdır. Aksi yöndeki söylemlerin altında para vardır. Televizyoncular çocuğu ve babasını kandırmış. Bizzat babasından duydum. Bana ‘Kızımı Şemdinli'ye götürüp canlı yayında konuşturacağım, karşılığında bana 100 milyar lira verecekler' dedi” şeklinde konuştu.

TERÖR ÖRGÜTÜNÜN EKMEĞİNE YAĞ SÜRÜLÜYOR

Doğan Grubu ve geçmişte birçok yalan habere imza atan Star Tv Haber Grup Başkanı Uğur Dündar'ın bu tavrı eğitimciler tarafından tepkiyle karşılanırken, “terör örgütünün ekmeğine yağ sürülüyor” şeklinde değerlendiriliyor. Eğitimciler “Güneydoğu'da eğitim sorunu olduğu doğrudur. Ancak haberlere konu edilen köy okulunun öğretmeninin olmadığı iddiası tüm yetkililerce defalarca yalanlandı. Buna rağmen, hükümete vurma adına aksi yönde yayın yapmak terör örgütünün ekmeğine yağ sürer” diyor.
İşte ‘yok' denilen öğretmenler

Doğan Medya Grubu, “Aktütün'de öğretmen olmadığı için eğitim verilmediği” iddiasını dün de sürdürürken, Aktütün İlköğretim Okulu'nda 2 öğretmen bulunduğunu ortaya çıkardık. Aktütün İlköğretim Okulu'nda çekilen bu fotoğraflarda öğrenciler, öğretmenleri Cevdet Arıcı ve Kadir Sönmez ile bir arada görülüyor. Karedeki üçüncü kişi ise, Hakkari İl Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanı Kemal Seyitoğlu.


HASAN TOSUN/VAKİT

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa